18 sept. 2008

Ruta guiada a VILLA PSOE, no pierda la oportunidad de ver cómo viven nuestros políticos defensores de los trabajadores.

RUTA GUIADA POR VILLA PSOE.

Se organizan rutas guiadas a las DACHAS o VILLAS de los Políticos del PSOE , en la Isla de Arosa, “NO PIERDA ESTA GRAN OPORTUNIDAD”.
CAFINES y un estafado que se quedó sin su vivienda habitual, le guiará por el complejo conocido como VILLA PSOE un complejo modelo y de excelencia, donde van a vivir los políticos del PSOE, en primera línea de playa, sin pobres como vecinos y con un lujo sólo merecido por los políticos del PSOE.
Anímese , no pierda esta única oportunidad, --antes de que los isleños pobres dejen de vivir en la isla-- podrá aprender lo bueno de la vida, y enseñar a sus hijos cómo viven los padres de nuestra patria. reservas tl 671067121 Ana.
Publicado en Cafines Asociación Movimiento social contra la corrupción, venga de donde venga.

Ruta de las mansiones de la chollocracia, de la chupocracia y contra el feísmo: Visite las mansiones, el bunker de José Blanco nº 2 del PSOE,el bunker



Estimados colaboradores, medios de comunicación, personas de a pie:


La Asociación Cafines en su lucha contra las estafas inmobiliarias y financieras, no cesa en su empeño de ayudar a todos los ciudadanos que de alguna forma u otra viven injusticias sociales mientras los políticos que dirigen nuestra sociedad obvian situaciones alarmantes, adquiriendo inmuebles u otros objetos de lujo sin cumplir con las promesas que en reiteradas ocasiones marcan en sus programas electorales.

A continuación, os invitamos a todos a asistir a la visita guiada por las rutas de las mansiones de la chollocracia, de la chupocracia encabezadas por D. José Blanco y otros dirigentes del PSOE que ponen de manifiesto lo que se señala en el párrafo anterior y es lo que desde nuestra Asociación denunciamos con el fin de alcanzar la igualdad social.


Fdo: Mª Jesús
Presidenta de CAFINES


Confederación Agrupación Financiera de Estafados “CAFINES”
Lg. San Cosme-Herbille, 8. 36415 Mos-Pontevedra
Tlfno: 986 093 543 Fax: 986 093 527
Presidenta: 692278151/637818611
Vicepresidente: 691124665
Coordinador: 692217031
Tesorero: 691053798
Secretaria: 671067121
Fax: 986093527
Blog: http://asoccafines.blogspot.com/


Ruta de las mansiones de la chollocracia, de la chupocracia y contra el feísmo: Visite las mansiones, el bunker de José Blanco nº 2 del PSOE, el bunker Villa PSOE en la Isla de Arosa (Pontevedra, Galicia - España).

Visite las desfeitas del paisaje material y moral causadas por la dachocracia (el poder de las dachas), por las nomenklaturas políticas (y sus familiares, amigos, socios, etc.) En Galicia y otras partes de España.
Comente, discuta con sus vecinos, amigos y compañeros, en el lugar de trabajo, estudio, ocio, dé cuenta publica, por todo tipo de medios a su alcance, de estas desfeitas, de estos destrozos, de estas injusticias urbanísticas causadas por la chollocracia, por la chupocracia, por la dachocracia, por la dermocracia (democracia de caca, en ruso; democracia del desarrollo cochambroso, toxico, del crecimiento excremento); contribuya a la verdadera educación para la ciudadanía: todos somos iguales ante la ley, también en materia urbanística y José Blanco, nº 2 del PSOE y otros dirigentes del PSOE y otras fuerzas políticas no pueden ni deben tener ningún privilegio urbanístico y deben cumplir y hacer cumplir la ley, deben de dar ejemplo, también, en materia urbanística, de acceso a la 1ª, 2ª, etc. vivienda, etc. La critica y justicia justas (fiscalía, jueces, medios de comunicación, intelectuales, etc. comprometidos rigurosamente con la verdad) debe intervenir frente a los injustos privilegios en materia urbanística y en otros muchos campos.
Peregrinación de creyentes y no creyentes, de las diversas culturas y sensibilidades contra el bunker de José Blanco nº 2 del PSOE, contra el bunker Villa PSOE, contra los injustos privilegios urbanísticos, inmobiliarios, etc. de lideres, cargos, militantes, fuerzas políticas y sociales, contra el feísmo urbano y local destructor del paisaje material y moral, contra el feísmo político.

Desde que, en el mes de agosto 2008, CAFINES (Cooperativa de Afectados por Infracciones Especulativas) dio a la luz publica el grave escándalo urbanístico del bunker de José Blanco nº 2 del PSOE, del bunker Villa PSOE, un bloque horroroso de pisos, un bloque de cemento y tres alturas levantado a pocos metros del mar en Isla de Arosa (Pontevedra, Galicia - España) después de arrasar un pinar centenario, el pinar de cabo derio, donde acudían excursiones a merendar, etc.; desde que CAFINES, por medio de una concentración, hizo esta denuncia a mediados de agosto 08 y la misma salió en televisión y otros medios; desde que los ciudadanos de Galicia y otras partes de España han podido contemplar horrorizados como unos privilegiados políticos del PSOE con José Blanco, el nº 2 de este partido, al frente, gozan del injusto privilegio de levantar un bloque de pisos de tres alturas a pocos metros del mar, al mismo tiempo que se esta produciendo en Galicia y otras partes de España, etc. Una grave crisis económica e inmobiliaria; al mismo tiempo que el PSOE gallego esta defendiendo la ley de costas, la ley del deslinde, la ley de no edificar a 500 metros del mar y está tratando de derribar unas viviendas de bastantes años y que están próximas al bunker de José Blanco nº 2 del PSOE, al bunker Villa PSOE en la Isla de Arosa; desde que CAFINES denunció el bunker de José Blanco nº 2 del PSOE, el bunker Villa PSOE, de forma espontánea, bastantes gallegos pero también españoles, turistas y peregrinos de otros países, acuden a la Isla de Arosa y preguntan por el bunker de José Blanco, por el bunker de Villa PSOE, por el bunker de pisos levantado a pocos metros del mar para contemplar con sus propios ojos, para fotografiar, etc. esta nueva e inadmisible manifestación del feísmo urbanístico que arrasa el paisaje, del feísmo político.
Acuden, entre otras cosas, para verificar por ellos mismos la lección de educación para la ciudadanía en materia urbanística, de protección de costas y del paisaje material y moral gallego y de otras partes de España, a saber: quién hace la ley hace la trampa urbanística (y en otros campos) en la Isla de Arosa (bunker de José Blanco, bunker Villa PSOE, etc.) Y otras partes; quien parte y reparte en materia urbanística (y en otros campos) se queda con la mejor parte en la Isla de Arosa (bunker de José Blanco, bunker Villa PSOE, etc.) Y en otras partes; andemos yo y los míos, en la Isla de Arosa (bunker de José Blanco, bunker Villa PSOE, etc.) Y otras partes; andemos calientes, en materia de urbanismo, en el mar y la montaña, sacando buenos chollazos, buenas comisiones, buenos tajadones, buenos colocones, y que le den por el saco a los principios, al paisaje, a la moral, al resto de la gente.
CAFINES, habida cuenta del gran número de especulaciones, de infracciones, de injusticias inmobiliarias que están sufriendo los españoles en Galicia y otras muchas partes de España; especulaciones, infracciones e injusticias inmobiliarias, en buena parte, protagonizadas, apoyadas, promovidas, toleradas, etc. por dirigentes, cargos, etc. Del PSOE (incluidos los dirigentes más importantes pero no solo, también, por sus familiares, amigos, socios) pero también por otras fuerzas políticas, y con motivo del grave escándalo urbanístico y paisajístico que esta teniendo lugar en la Isla de Arosa con el bunker de José Blanco, con el bunker Villa PSOE, invitamos a todos los gallegos, a todos los ciudadanos de España y de otros países, a todos los peregrinos que promuevan, divulguen, participen en la ruta de las mansiones de la chollocracia, de la chupocracia, de la dachocracia y contra el feísmo paisajístico y moral, contra las desfeitas, las injusticias urbanísticas.
Les invitamos a dar cuenta, en su lugar, parroquia, aldea, pueblo, villa, barrio, ciudad, en la costa y en la montaña, en el interior y el exterior, de los injustos privilegios, chollazos, bicocazas que están gozando, que están montando de forma muy injusta dirigentes, cargos, militantes políticos y sus familiares, amigos, socios; les invitamos a dar cuenta de las injusticias, de los chollazos urbanísticos en forma de dachas, de mansiones, chalets, pisos, fincas, etc. Y otras bicocazas en materia urbanística (crediticias; beneficios facilitados por constructoras, inmobiliarias y diferentes agentes, grupos, instancias publicas, parapublicas-cajas de ahorro, privadas, fundaciones, cooperativas y un largo entramado).
CAFINES invita a todos los gallegos, españoles, turistas, peregrinos, etc. a tomar parte en la ruta de las mansiones de la chollocracia, de la chupocracia, de la dachocracia, de la dermocracia y contra el feísmo material y moral, contra los injustos privilegios, contra las injusticias urbanísticas.
Esta ruta de las mansiones de la chollocracia, de la chupocracia, de la dachocracia, de la dermocracia y contra el feísmo urbanístico, contra el feísmo político se ha inaugurado en la Isla de Arosa con la visita al bunker de José Blanco nº 2 del PSOE, al bunker Villa PSOE (donde hay otros cargos, dirigentes del PSOE, vinculados con el PSOE, etc.).
Esta ruta se vera continuada por otras que vayan aportando los ciudadanos interesados en una buena educación para la ciudadanía que se preocupe de luchar contra el feísmo urbanístico, contra el feísmo político y que defienda la virtud, el bien común, la igualdad ante la ley de todos los ciudadanos gallegos y de otra parte de España etc. en materia de urbanismo y otros campos.

Para promover esta ruta de las mansiones de la chollocracia, de la chupocracia, de la dachocracia y contra el feísmo urbanístico, contra el feísmo político, CAFINES pondrá simbólicamente en marcha, por tierra mar, aire, ferrocarril, en barco, avión, bicicleta, a pie y en patineta, un barco, tren, avión, autobuses, etc. con los nombres: no a la chollocracia urbanística, politiquera y partidista; no al bunker de José Blanco, de Viílla PSOE; si a la justicia también en urbanismo y para todos; no a la chupocracia mansionera; no a la dachocracia; no a la dermocracia, sí a la democracia limpia e igual para todos en la Isla de Arosa y en el resto de España.
CAFINES promueve una peregrinación de creyentes y no creyentes, de las diversas culturas y sensibilidades contra el bunker de José Blanco nº 2 del PSOE, contra el bunker Villa PSOE, contra los injustos privilegios urbanos, inmobiliarios de lideres, cargos, militantes, fuerzas políticas, culturales y sociales, contra la ostentación politiquera, partidista y social en materia urbanística (y en otros campos), contra el injusto enriquecimiento urbanístico, económico, vivencial de bastantes políticos y gentes vinculadas con los mismos y que se valen del poder para dicho enriquecimiento, para gozar de injustos privilegios, contra el feísmo urbano y paisajístico, contra el feísmo político y a favor del encuentro de culturas y sensibilidades para ser mejores individual y socialmente, para combatir, de forma permanente y en todos los frentes, a escala local, nacional e internacional-global, la violación de los derechos humanos, democráticos y ciudadanos, a favor del encuentro con los demás y uno mismo desde la austeridad, el respeto y el humanismo, a favor de la critica y justicia justas, a favor del enriquecimiento humano, cívico, justo, medioambiental y sin olvidar nunca el espiritual.

Reservas tl. 671067121 Ana

asociaconcafines@gmail.com (Presidencia)
asociacioncafines1@gmail.com (Vicepresidente)
asociacioncafines2@gmail.com (Coordinador)
asociacioncafines3@gmail.com (Tesorero)
asociacioncafines4@gmail.com (Secretaria)

La Xunta corre y corre para ordenar el urbanismo de Galicia.

urbanismo La Xunta inicia la tramitación de las reglas del desarrollo urbanístico de Galicia
Abre un plazo de dos meses para las alegaciones a las directrices con las que pretende contener la dispersión

El reglamento que sienta las bases del nuevo modelo de expansión urbanística de Galicia entró ayer, con la publicación en el DOG de la orden por la que Política Territorial aprueba inicialmente el documento, en la fase de tramitación previa al visto bueno definitivo de la Xunta para su entrada en vigor. Política Territorial someterá las directrices de ordenación del territorio a información pública durante los próximos 60 días, en los que podrán presentarse alegaciones a una estrategia en la que la Administración identifica áreas de desarrollo para racionalizar el crecimiento del país y contener una dispersión que encarece la prestación de servicios básicos.
Las directrices, cuya aprobación inicial llega casi dos meses después de su presentación por parte de Touriño y la conselleira María José Caride, dibujan una nueva jerarquía de asentamientos a partir de los existentes: el sistema de ciudades, el urbano intermedio, los nudos de equilibrio territorial y el resto de los núcleos. En el primer nivel, el documento sitúa las dos áreas de mayor peso demográfico y económico: la metrópoli ártabra, que integra a las ciudades de A Coruña y Ferrol, y la de las Rías Baixas, que comprende el eje Vigo-Pontevedra. Aunque el Gobierno bipartito ha matizado que esta delimitación no tiene nada que ver con entidades jurídicas y solo fija espacios para configurar infraestructuras y equipamientos, las directrices marcan una pauta evidente en el debate sobre las áreas metropolitanas. Las áreas urbanas corresponden a Santiago, Ourense y Lugo, con los municipios de sus entornos respectivos.
Política Territorial elaborará un plan integrado de carácter supramunicipal para cada espacio metropolitano y área urbana. La consellería se propone así, entre otros objetivos, impulsar el transporte colectivo y reforzar las conexiones por carretera y ferrocarril; localizar suelo para actividades empresariales y equipamientos metropolitanos; y coordinar los instrumentos municipales de planeamiento para darles coherencia.
El sistema urbano intermedio incluye a los núcleos que son cabecera de comarca, mientras que los nodos de equilibrio territorial están integrados por pequeñas villas y otros concellos de referencia comarcal.
Saneamiento garantizado
En cuanto a su aplicación práctica, las directrices establecen 197 determinaciones que concretan el nuevo modelo. Algunas de esas reglas refuerzan las obligaciones de los concellos en la elaboración de sus planes urbanísticos. Los instrumentos de ordenación y planeamientos que contemplen el desarrollo de actuaciones residenciales deberán ir acompañados de un diagnóstico justificado que no exceda el horizonte de 12 años. Además, no podrán planificar crecimientos desvinculados de los asentamientos previos y deberán garantizar la movilidad.
En la misma línea de favorecer el crecimiento cohesionado y frenar la urbanización difusa, la Xunta prohíbe en las directrices la ejecución de nuevos desarrollos cuando no esté garantizado el saneamiento y abastecimiento de agua. Todo el cableado nuevo deberá instalarse en galerías subterráneas.
Cuando expiren los dos meses para recoger alegaciones, Política Territorial aprobará provisionalmente las directrices, que remitirá al Consello de la Xunta y al Parlamento, aunque será el Ejecutivo el que las apruebe finalmente como decreto. Esa luz verde llegará con más de cuatro años de retraso sobre el calendario que marcó la Lei de Ordenación Urbanística 9/2002.

El PSOE y Don José Blanco amenazados de crisis, toman medidas.



medidas Contra la crisis, movilización y la encabeza nuestro paisano Don José Blanco, ¿No comprendo, tiene crisis?


El presidente del Gobierno ha ordenado a los ministros y al partido una campaña propagandística permanente hasta que se supere la tormenta económica actual


No habrá más medidas contra la crisis, solo pedagogía. El Gobierno asegura que su margen de maniobra para hacer frente a la coyuntura económica está ya casi agotado y a falta de actuaciones prácticas centrará sus esfuerzos en la ofensiva propagandística. José Luis Rodríguez Zapatero ha activado todas las teclas a su alcance: los ministros, el partido y hasta los embajadores españoles en el extranjero tienen orden de machacar la idea de que España superará el bache y volverá a la senda del crecimiento.
«Utilizaremos todos los altavoces a nuestro alcance hasta que pase la tormenta», admite una dirigente socialista. «Es lo que se puede hacer hasta que dentro de un año o año y medio cambien las cosas», ratifica un asesor gubernamental.
La puesta en marcha de esta estrategia arrancó con la petición de comparecencia del jefe del Ejecutivo en el Congreso para hablar de economía. En la Moncloa admiten que su principal objetivo era dar un golpe de efecto y conseguir trasladar el mensaje de que «ahora sí» se ha cogido el toro por los cuernos. Ya pocos en el Gobierno y en el PSOE se atreven a negar que, tras las elecciones, el poder ejecutivo se sumió en un letargo que dejó a los ciudadanos con una cierta sensación de orfandad, ni que aquello pasó factura a su credibilidad. «Perdimos mucho tiempo, es innegable, pero ahora ya hemos centrado el mensaje», dice brioso un líder territorial que cuenta con la confianza de Zapatero.
El «mensaje» se apoya, casi exclusivamente, en convertir al jefe del Ejecutivo en el abanderado de las políticas sociales. Esa es la consigna que han recibido todos los escalafones del Partido Socialista.
Reunión en Ferraz
El lunes lo debatieron los miembros de la dirección; el martes la vicepresidenta primera, María Teresa Fernández de la Vega, se lo trasladó al grupo parlamentario; y durante dos tardes el vicesecretario general del partido, José Blanco, se ha reunido con alcaldes, presidentes de diputaciones y, ayer, con secretarios regionales para exigir unidad de acción.
En este caso, la llamada a rebato va acompañada de otra reclamación: que el debate sobre la financiación local y autonómica se mantenga más de puertas adentro que hasta ahora y que se avengan a apretarse el cinturón ante la crisis.

Aprobada la Ley de Incompatibilidades del Gobierno de Galicia. Ley 9/1996

A Lei 9/1996, do 18 de outubro, de incompatibilidades dos membros da Xunta de Galicia e altos cargos da Administración autonómica establece, como principio de carácter xeral, a incompatibilidade de actividades e dedicación absoluta, coas excepcións previstas nela, co obxecto de garantir a independencia, imparcialidade e obxectividade dos cargos públicos no exercicio das funcións que lle foron encomendadas e que a súa actuación pública non poida verse mediatizada en ningún caso por actividades ou intereses diferentes aos correspondentes ao seu cargo.
Pola súa banda, a Lei 4/2006, do 30 de xuño, de transparencia e de boas prácticas na Administración pública galega, incide tamén en destacar a importancia dos principios éticos e de conduta que considera implícitos nos deberes do persoal ao servizo das administracións públicas. Esta lei modifica a Lei 9/1996, do 18 de outubro, e dálle unha nova redacción aos artigos referidos ao ámbito de aplicación subxectiva, precisando os cargos públicos a que lles resulta de aplicación e a regulación do Rexistro de Actividades de Altos Cargos e do Rexistro de Bens Patrimoniais de Altos Cargos da Xunta de Galicia.
Os cambios introducidos son especialmente relevantes por afectar non só o propio ámbito de aplicación da Lei 9/1996, do 18 de outubro, e por conseguinte, a determinación dos suxeitos obrigados a formular as declaracións de actividades e de bens patrimoniais, senón tamén incide especialmente na configuración dos rexistros coa introdución de novidades tan salientables como a referida á publicidade do Rexistro de Actividades de Altos Cargos, do cal o contido das declaracións inscritas nel se publicarán no Diario Oficial de Galicia e estará dispoñible na internet, o que supón unha garantía da súa máxima transparencia, publicidade e difusión pública. Polo que se refire ao Rexistro de Bens Patrimoniais tamén se produciu un cambio significativo ao establecerse a obriga de dar anualmente conta do seu contido ao Parlamento, facendo unha remisión ao que estableza o Regulamento da Cámara para materializar esta obriga.
Neste novo contexto legal faise necesario actualizar e desenvolver a normativa reguladora da organización e o funcionamento destes rexistros e das declaracións que se inscribirán neles, ao cal expresamente habilita a disposición derradeira primeira da Lei 9/1996, do 18 de outubro, derrogando o Decreto 169/1995, do 16 de xuño, polo que se regulan os rexistros de altos cargos que foi ditado con anterioridade á Lei 9/1996, do 18 de outubro, e cuxos contidos normativos se atopan superados na actualidade.
En efecto, o dito decreto aprobouse nun marco normativo en que a publicidade dos rexistros estaba restrinxida e o acceso público a eles era moi restritiva. O cambio legal experimentado supón a necesidade de adaptar a organización e o funcionamento dos rexistros ás novas previsións legais e, así mesmo, desenvolver desde as premisas establecidas na Lei 9/1996, do 18 de outubro, o contido das declaracións de actividades e de bens patrimoniais conciliando que a publicidade do contido dos rexistros en que se inscriban as declaracións se faga sen afectación da seguridade persoal e intimidade do alto cargo. Neste sentido faise necesario establecer que na difusión pública do contido dos rexistros non figuren datos, como é o caso do domicilio persoal, que non se relacionan estritamente co control a través da transparencia administrativa do exercicio das funcións que lle poidan corresponder como cargo público.
Este decreto estrutúrase en catro capítulos. O primeiro dedicado a disposicións xerais, precisa, en primeiro termo, o seu obxecto, delimitando posteriormente o seu ámbito de aplicación. Na mesma liña establécese o criterio para determinar os cargos asimilados a persoal directivo de entidades de dereito público dependentes da Administración autonómica e do seu sector público empresarial suxeitos ás previsións do decreto. Neste capítulo tamén se crea a Oficina de Incompatibilidades e Boas Prácticas, adscrita organicamente á Consellería de Presidencia, Administracións Públicas e Xustiza, determínase que será o órgano competente para a xestión do réxime de incompatibilidades de altos cargos e establécese a obriga de formular unha declaración previa por parte das persoas que vaian tomar posesión dun cargo incluído no ámbito de aplicación da Lei 9/1996, do 18 de outubro, con fin de que se manifesten sobre a falta de concorrencia de causa de incompatibilidade ou no caso de que desenvolvan algunha actividade susceptible de ser compatible se proceda a ter coñecemento dela por parte da dita oficina.
O capítulo segundo dedícase ao Rexistro de Actividades de Altos Cargos. Despois de regular o contido da declaración de actividades que se inscribirá nel e a publicidade do rexistro de conformidade co disposto na Lei 9/1996, do 18 de outubro (modificada neste extremo pola Lei 4/2006, do 30 de xuño, de transparencia e boas prácticas na Administración pública galega), regúlase o contido da comunicación que, tras o seu cesamento, deberán efectuar os altos cargos con carácter previo ao inicio das actividades que vaian realizar con posterioridade ao cesamento, co fin de garantir a observancia das disposicións contidas na Lei 9/1996, do 18 de outubro.
O capítulo terceiro ocúpase do Rexistro de Bens Patrimoniais de Altos Cargos no cal se teñen que inscribir as declaracións de bens patrimoniais. Clarifícase o contido desta declaración incluíndo a necesidade de identificar os créditos, préstamos ou débedas que conforman o pasivo patrimonial da persoa declarante e os datos e circunstancias que será necesario especificar nelas, procurando que o coñecemento público das ditas declaracións non afecte a seguridade persoal ou intimidade das persoas declarantes. Tamén se especifica a forma de valoración do patrimonio que deberá figurar na declaración.
Finalmente, o capítulo cuarto refírese ás disposicións comúns a ambos os rexistros. Fíxase, en primeiro lugar, a obriga das consellerías, organismos autónomos, sociedades públicas e fundacións do sector público e entidades de dereito público dependentes da Administración autonómica de comunicar á Oficina de Incompatibilidades e Boas Prácticas os nomeamentos e cesamentos que efectúen e se correspondan con cargos públicos comprendidos no ámbito de aplicación da Lei 9/1996, do 18 de outubro. Tamén se dispón que as persoas titulares das secretarías xerais das consellerías colaborarán activamente na difusión das obrigas legais na materia de incompatibilidades de altos cargos. Esta colaboración constitúe un reforzo engadido ao labor da oficina e posibilita un mellor cumprimento das disposicións legais na materia. Ao longo deste capítulo faise referencia a aspectos tales como os prazos de declaración, os modelos (habilitando a súa posterior aprobación pola consellería competente de xestionar os rexistros), a remisión das declaracións posibilitando a súa cobertura por vía telemática ou o exame e corrección das declaracións. Así mesmo, debe resaltarse a previsión que se introduce sobre a cancelación de inscricións e a determinación da información que anualmente deberá remitirse ao Parlamento de Galicia.
Por isto, por proposta do conselleiro de Presidencia, Administracións Públicas e Xustiza, de acordo co ditame do Consello Consultivo e logo de deliberación do Consello da Xunta de Galicia na súa reunión do catro de setembro de dous mil oito,
DISPOÑO:
Capítulo I
Disposicións xerais
Artigo 1º.-Obxecto.
Este decreto ten por obxecto regular o Rexistro de Actividades de Altos Cargos e o Rexistro de Bens Patrimoniais de Altos Cargos da Xunta de Galicia creados pola Lei 9/1996, do 18 de outubro, de incompatibilidades dos membros da Xunta de Galicia e altos cargos da Administración autonómica, así como dar cumprimento ao desenvolvemento das obrigas de declarar previstas na dita lei declaracións que se inscribirán nos ditos rexistros. Así mesmo, establécese o órgano competente para a xestión do réxime de incompatibilidades a través da creación da Oficina de Incompatibilidades e Boas Prácticas.
Artigo 2º.-Ámbito de aplicación.
1. Este decreto seralle de aplicación aos cargos públicos enumerados no artigo 2 da Lei 9/1996, do 18 de outubro.
2. O persoal eventual a que se refiren as letras f) e i) do artigo 2 da Lei 9/1996, do 18 de outubro, quedará suxeito ás disposicións deste decreto sempre que as funcións que desempeñe sexan de carácter non permanente e expresamente cualificadas de confianza e asesoramento especial nos gabinetes da Presidencia e demais membros do Consello da Xunta de Galicia, ou das presidencias e direccións xerais das entidades relacionadas no artigo 1 da Lei 4/2006, do 30 de xuño, de transparencia e boas prácticas na Administración pública galega.
3. Para os efectos deste decreto, terán a consideración de cargos asimilados a que se refiren as letras g) e h) do artigo 2 da Lei 9/1996, do 18 de outubro, aqueles que exerzan funcións de dirección ou representación das entidades en que se integren.
Artigo 3º.-Oficina de Incompatibilidades e Boas Prácticas.
1. Créase a Oficina de Incompatibilidades e Boas Prácticas adscrita organicamente á consellería que de acordo coa estrutura orgánica correspondente teña atribuídas as competencias en materia de incompatibilidades. É a unidade competente para a xestión do réxime de incompatibilidades que actuará con plena autonomía funcional e desenvolverá as funcións que nesta materia lle estean atribuídas á dirección xeral competente en materia de incompatibilidades.
2. A Oficina de Incompatibilidades e Boas Prácticas é a unidade encargada do mantemento e xestión dos rexistros sinalados no artigo primeiro e será responsable da custodia, seguridade e indemnidade dos datos e documentos que neles se conteñen. Así mesmo, será a encargada de requirirlles, a quen sexa nomeado ou cesado como alto cargo, o cumprimento das obrigas previstas neste decreto. O seu titular terá a condición de encargado ou encargada destes rexistros.
3. O persoal que preste servizos nos rexistros ten o deber permanente de manter en segredo os datos e informacións que coñeza por razón do seu traballo.
Artigo 4º.-Declaración previa.
1. Quen acceda a un cargo público comprendido no ámbito de aplicación da Lei 9/1996, do 18 de outubro, deberá subscribir, unha vez nomeado e con carácter previo á toma de posesión, unha declaración, que deberá remitirse á Oficina de Incompatibilidades e Boas Prácticas, na cal se faga constar que coñece o contido do réxime de incompatibilidades establecido na Lei 9/1996, do 18 de outubro, e de que non incorre en ningunha de incompatibilidade.
2. No caso de que a persoa que acceda a un cargo público suxeito ás disposicións da Lei 9/1996, do 18 de outubro, desenvolva algunha actividade que esta lei declara como compatible, será preciso poñer de manifesto na declaración previa a natureza da actividade co fin da súa cualificación pola Oficina de Incompatibilidades e Boas Prácticas.
Artigo 5º.-Informatización dos rexistros.
No Rexistro de Actividades e no Rexistro de Bens Patrimoniais instalarase un sistema informático de xestión específico para cada rexistro coas correspondentes medidas de seguridade no acceso e no uso dos datos neles contidos.
Capítulo II
Rexistro de Actividades de Altos Cargos
Artigo 6º.-Obxecto do Rexistro de Actividades de Altos Cargos.
O Rexistro de Actividades de Altos Cargos terá por obxecto a inscrición das declaracións de actividades a que se refire o artigo 8.1º.a) da Lei 9/1996, do 18 de outubro, e, de ser o caso, a anotación das responsabilidades declaradas a que se refire o número cinco do artigo 14 da dita lei.
Artigo 7º.-Contido da declaración de actividades.
Os cargos a que fai referencia o artigo 2 da Lei 9/1996, do 18 de outubro, teñen a obriga de declarar, no modelo establecido, as actividades que desenvolvan por si ou mediante substitución ou apoderamento e que se refiran a calquera operación, negocio, empresa ou sociedade pública ou privada que proporcione ou poida proporcionar ingresos económicos ao cargo público ou nos que teña participación ou intereses.
Artigo 8º.-Publicidade do Rexistro de Actividades de Altos Cargos.
1. O Rexistro de Actividades de Altos Cargos ten carácter público rexéndose polo disposto na Lei orgánica 15/1999, do 13 de decembro, de protección de datos de carácter persoal; no artigo 37 da Lei 30/1992, do 26 de novembro, de réxime xurídico das administracións públicas e do procedemento administrativo común; na Lei 9/1996, do 18 de outubro, e nas correspondentes normas de desenvolvemento das devanditas leis.
2. O contido das declaracións inscritas no rexistro pertencentes ás persoas titulares daqueles postos cuxo nomeamento sexa efectuado por decisión do Consello da Xunta de Galicia publicarase no Diario Oficial de Galicia e estará dispoñible na internet no prazo máximo dun mes contado desde a cualificación da declaración de actividades no Rexistro de Actividades de Altos Cargos.
3. As persoas que desexen coñecer o contido das declaracións depositadas no Rexistro de Actividades poderán, logo da identificación da súa personalidade, solicitar certificación do seu contido á Oficina de Incompatibilidades e Boas Prácticas.
Esta solicitude, que será motivada, deberá reunir os requisitos establecidos no artigo 70 da Lei 30/1992, do 26 de novembro, e deberá indicar a denominación do cargo público respecto do cal se pretende tomar coñecemento da súa declaración de actividades. Esta solicitude presentarase en calquera dos rexistros ou oficinas enumerados no artigo 38.4º da Lei 30/1992, do 26 de novembro.
4. Non serán admisibles as solicitudes xenéricas nin aquelas en que non se identifique o titular do cargo público do cal se solicita a certificación.
Artigo 9º.-Comunicacións tras o cesamento.
1. Durante os dous anos seguintes á data do seu cesamento, os cargos comprendidos no ámbito de aplicación da Lei 9/1996, do 18 de outubro, non poderán realizar actividades privadas relacionadas con expedientes sobre os que xa ditasen resolución no exercicio do cargo nin asinar contratos de asistencia técnica, de servizos ou similares coas administracións públicas.
2. Os membros da Xunta de Galicia e altos cargos da Administración autonómica, cando cesen no seu exercicio, e durante os dous anos seguintes, dirixirán ao Rexistro de Actividades de Altos Cargos, con carácter previo á iniciación da actividade que vaian realizar, unha comunicación na cal consten, polo menos, os seguintes extremos:
a) Actividade pública ou privada que vaian desenvolver.
b) Manifestación de que se vai realizar por conta propia ou allea. Neste último suposto indicarase a denominación da empresa, ou entidade para a cal vaia traballar, indicando ademais o obxecto social desta.
3. Esta comunicación será depositada no Rexistro de Actividades de Altos Cargos, e, se da actividade que se vai desenvolver se desprendesen indicios de que fose contraria á Lei 9/1996, do 18 de outubro, informarase desta circunstancia a persoa declarante advertíndolle das consecuencias que puidesen derivar no caso de persistir na situación de incompatibilidade.
Capítulo III
Rexistro de Bens Patrimoniais de Altos Cargos
Artigo 10º.-Obxecto do Rexistro de Bens Patrimoniais.
O Rexistro de Bens Patrimoniais ten por obxecto o depósito das declaracións de bens patrimoniais nas cales figuren a totalidade dos bens, dereitos e obrigas que integren o patrimonio do alto cargo, as declaracións de titularidade de participacións a que se refire o artigo 3.4º da Lei 9/1996, do 18 de outubro, e da súa posterior transmisión, as copias dos contratos previstos no artigo 9 da mesma lei, as copias das declaracións tributarias correspondentes ao imposto sobre a renda das persoas físicas e ao imposto sobre o patrimonio cando tiver obriga de presentalas e, se for o caso, a anotación das responsabilidades declaradas a que se refire o artigo 14.5º da Lei 9/1996, do 18 de outubro.
Así mesmo, figurarán no rexistro as declaracións de patrimonio que, de ser o caso, presente o cónxuxe ou persoa vinculada por análoga relación e as relativas ao patrimonio dos fillos/as dependentes, nas condicións e termos establecidos no número cinco do artigo 11 deste decreto.
Artigo 11º.-Contido da declaración de bens patrimoniais.
1. A declaración de bens patrimoniais comprenderá, polo menos, os seguintes extremos:
a) Bens, dereitos e obriga patrimoniais de que sexan titulares.
b) Os valores ou activos financeiros negociables.
c) As participacións societarias onde deben incluír, de ser o caso, a información que garanta o cumprimento do artigo 3.4º da Lei 9/1996, do 18 de outubro.
d) O obxecto social das sociedades de calquera clase en que teñan interese.
e) Créditos, préstamos ou débedas que integren o pasivo.
2. A esta declaración deberá xuntarse copia das últimas declaracións tributarias do imposto sobre a renda das persoas físicas e do imposto sobre o patrimonio no caso de que a persoa declarante teña a obriga de presentalo ante a Administración tributaria.
Anualmente, durante o mes de xullo, os altos cargos deberán presentar ante a Oficina de Incompatibilidades e Boas Prácticas copia das declaracións tributarias referidas neste punto.
3. Igualmente, os altos cargos depositarán no Rexistro de Bens Patrimoniais para a súa anotación, copias dos contratos a que se refire o artigo 9 da Lei 9/1996, do 18 de outubro.
4. Co obxecto de salvagardar a privacidade e seguridade persoal dos cargos públicos, na declaración será necesario especificar unicamente os seguintes datos e circunstancias:
a) En canto aos bens inmobles, as súas características, provincia en que se atopen e valor catastral que teñan asignado, omitindo os datos referentes á súa localización.
b) Polo que respecta a vehículos e embarcacións especificarase a marca, modelo e valor. Este valor determinarase aplicando os prezos medios de venda aprobados polo Ministerio de Economía e Facenda aplicables na xestión do imposto sobre transmisións patrimoniais e actos xurídicos documentados, imposto sobre sucesións e doazóns e do imposto sobre determinados medios de transporte.
c) A valoración dos bens restantes efectuarase aplicando o criterio de valoración do imposto sobre o patrimonio.
d) No suposto de bens e dereitos indivisos indicarase o valor que corresponda segundo a porcentaxe de participación da persoa declarante no ben ou dereito correspondente.
5. A esta declaración poderán achegar a relativa ao patrimonio do seu cónxuxe ou persoa vinculada por análoga relación, logo do consentimento por escrito deles, e ao patrimonio dos fillos/as dependentes.
Artigo 12º.-Carácter reservado do Rexistro de Bens Patrimoniais.
1. O Rexistro de Bens Patrimoniais de Altos Cargos ten carácter reservado sen prexuízo de dar conta do seu contido ao Parlamento de Galicia, de acordo co que se estableza no Regulamento da Cámara.
2. Poderán ter acceso a el as institucións e órganos que enumera o artigo 10.3º da Lei 9/1996, do 18 de outubro, nos termos que nel se indican, e despois da presentación da solicitude en que se especifique o alto cargo de cuxos datos se queira ter constancia.
3. Non serán obxecto da publicidade prevista nos parágrafos anteriores as copias da última declaración tributaria correspondente ao imposto sobre a renda das persoas físicas e, se é o caso, do imposto sobre o patrimonio, recollidas no artigo 8.1º.b) da Lei 9/1996, do 18 de outubro.
Artigo 13º.-Transmisión de participacións.
1. No suposto de que unha persoa fose nomeada para ocupar un cargo público a que se refire o artigo 2 da Lei 9/1996, do 18 de outubro, e posuíse, por si ou xunto co seu cónxuxe, persoa unida por análoga relación, fillos/as dependentes e persoas tuteladas, participacións superiores ao 10 por cento en empresas que teñan concertos ou contratos de calquera natureza co sector público estatal, autonómico ou local, terá que desprenderse delas no prazo dun mes contado desde o seu nomeamento.
2. Cando a persoa que ocupe un cargo público dos comprendidos no artigo 2 da Lei 9/1996, do 18 de outubro, adquira durante o exercicio do cargo, por sucesión hereditaria, a participación a que se refire o parágrafo anterior, terá que desprenderse dela no prazo de tres meses desde a súa adquisición.
3. Durante os prazos a que se refiren os puntos anteriores declararanse no Rexistro de Bens Patrimoniais de Altos Cargos, nos modelos establecidos, estas participacións indicando, polo menos, os seguintes datos:
a) Nome, obxecto social e denominación da empresa en que participe.
b) Porcentaxe de participación do alto cargo e, se for o caso, do cónxuxe, dos fillos/as dependentes e persoas tuteladas.
c) Identificación dos concertos ou contratos, de calquera natureza, que a empresa teña co sector público estatal, autonómico ou local.
d) Data de transmisión da participación propia e das persoas mencionadas no punto 1 deste artigo e natureza dela, á cal deberá xuntarse copia cotexada da documentación acreditativa da transmisión efectiva.
Capítulo IV
Disposicións comúns a ambos os rexistros
Artigo 14º.-Comunicacións á Oficina de Incompatibilidades e Boas Prácticas.
As persoas titulares das secretarías xerais da Presidencia da Xunta de Galicia, da Vicepresidencia e das consellerías, organismos autónomos, sociedades públicas, fundacións do sector público e demais entidades de dereito público dependentes da Administración autonómica deberanlle comunicar á Oficina de Incompatibilidades e Boas Prácticas, no prazo dun mes desde que se producen, os nomeamentos e os cesamentos sempre que se correspondan con cargos públicos relacionados no artigo 2 da Lei 9/1996, do 18 de outubro, e suxeitos ás disposicións deste decreto.
Artigo 15º.-Información sobre as obrigas de declaración.
1. Cando a Oficina de Incompatibilidades e Boas Prácticas teña coñecemento da toma de posesión ou cesamento de cargos públicos comprendidos no artigo 2 da Lei 9/1996, do 18 de outubro, ben sexa pola súa publicación no Diario Oficial de Galicia ou ben polas comunicacións a que se refire o artigo anterior, procederá a informarlos das obrigas establecidas na dita lei e, particularmente, respecto da obriga de formular as declaracións de actividades e de bens patrimoniais.
2. Así mesmo, informarase que o uso e rexistro do contido destas declaracións rexerase polo disposto nas leis 9/1996, do 18 de outubro, e 30/1992, do 26 de novembro, así como polo establecido na normativa reguladora da protección de datos de carácter persoal.
3. As persoas titulares das secretarías xerais da Presidencia da Xunta de Galicia, da Vicepresidencia e das consellerías divulgarán as obrigas derivadas da Lei 9/1996, do 18 de outubro, e do establecido neste decreto aos cargos públicos dependentes delas, e que figuran comprendidos no ámbito de aplicación desta lei, e velarán polo seu cumprimento.
Artigo 16º.-Prazo para declarar.
1. As declaracións de actividades e de bens patrimoniais presentaranse na Oficina de Incompatibilidades e Boas Prácticas dentro dos tres meses seguintes á data de toma de posesión e de cesamento. Se se produce modificación das circunstancias de feito, deberán presentar o correspondente modelo ante esta oficina no prazo de tres meses desde a data en que se produza a modificación. Considerarase modificación das circunstancias de feito calquera alteración na situación patrimonial das persoas declarantes pola adquisición ou transmisión de bens ou dereitos e calquera alteración nas actividades ou causas de posible incompatibilidade.
2. Transcorrido este prazo sen que por parte do cargo público se presentasen as correspondentes declaracións, procederase, por parte do responsable da Oficina de Incompatibilidades e Boas Prácticas, a requirilo para que as presente nun prazo de dez días, sen que a omisión dese requirimento poida eximir en ningún caso do cumprimento das obrigas legais por parte da persoa interesada.
Artigo 17º.-Modelos de declaracións.
As declaracións de actividades e de bens patrimoniais cubriranse nos modelos aprobados pola consellería competente en materia de incompatibilidades de altos cargos.
Artigo 18º.-Rexistro de entrada das declaracións.
1. Co fin de garantir a confidencialidade das declaracións así como a súa integridade, os cargos públicos comprendidos no ámbito de aplicación da Lei 9/1996, do 18 de outubro, remitirán as súas declaracións en sobres pechados.
2. O acceso polo alto cargo aos rexistros de actividades e de bens patrimoniais de altos cargos da Xunta de Galicia tamén se poderá facer, logo de solicitude, a través de comunicacións telemáticas aos ficheiros automatizados dos rexistros garantindo a confidencialidade dos datos e quedando constancia deste acceso.
Artigo 19º.-Exame eemenda das declaracións.
1. Os cargos públicos a que se refire o artigo 2 da Lei 9/1996, do 18 de outubro, serán responsables da veracidade e actualidade dos datos que cubran nas súas declaracións.
2. Se se apreciasen deficiencias formais nas declaracións, desde a Oficina de Incompatibilidades e Boas Prácticas requirirase a persoa interesada para que nun prazo dun mes proceda á súa emenda.
3. Terán a consideración de deficiencias formais as seguintes:
a) Omisión de calquera dos datos identificativos da persoa declarante.
b) Imprecisións, erros materiais ou confusións nas declaracións.
c) Existencia nas declaracións de palabras borradas ou emendadas que non estivesen corrixidas pola persoa declarante coa súa sinatura.
d) Falta de sinatura da persoa interesada.
4. Transcorrido o prazo a que se refire o número dous sen recibir contestación, terase por non presentada a declaración ou, no caso de que desta se poida deducir a existencia de infraccións, realizaranse no seu caso as actuacións que procedan, de acordo co disposto na Lei 9/1996, do 18 de outubro.
Artigo 20º.-Cancelación de inscricións.
1.-As inscricións nos rexistros de actividades e bens patrimoniais de altos cargos extínguense pola súa cancelación.
2.-A cancelación terá lugar unha vez transcorrido o prazo de dous anos posterior ao cesamento do cargo público comprendido no ámbito de aplicación da Lei 9/1996, do 18 de outubro.
Artigo 21º.-Información ao Parlamento de Galicia.
A Oficina de Incompatibilidades e Boas Prácticas elevará anualmente ao Consello da Xunta de Galicia para a súa remisión ao Parlamento, un informe do cumprimento polos altos cargos das obrigas de declarar, así como das infraccións cometidas e das sancións impostas, e dará conta dos seguintes extremos:
a) Número de cargos públicos obrigados a formular declaracións nos rexistros.
b) Número de declaracións de actividades de altos cargos recibidas no rexistro.
c) Número de declaracións de bens patrimoniais de altos cargos recibidas no rexistro.
d) Número de altos cargos que incumprisen as obrigas de declarar.
e) Número de procedementos sancionadores incoados e das sancións impostas.
Disposicións adicionais
Única.-O Decreto 37/2007, do 15 de marzo, polo que se establece a estrutura orgánica da Consellería de Presidencia, Administracións Públicas e Xustiza queda modificado nos seguintes termos:
Un.-Modifícase o artigo 12 e engádese un novo número coa seguinte redacción:
«Artigo12º.-Estrutura.
Para o exercicio das súas funcións e competencias, a Dirección Xeral da Función Pública contará coas seguintes unidades:
1. Subdirección Xeral de Réxime Xurídico e Relacións Laborais.
2. Subdirección Xeral de Xestión, Programación e Ordenación de Persoal.
3. Subdirección Xeral de Provisión de Postos e Selección de Persoal.
4. Oficina de Incompatibilidades e Boas Prácticas.
5. Servizo de Actualización de Datos do Persoal.
Dous.-Suprímense a letra e) do número 1 e a letra f) do número 2.1 do artigo 13 do Decreto 37/2007, do 15 de marzo, polo que se establece a estrutura orgánica da Consellería de Presidencia, Administracións Públicas e Xustiza relativo ás funcións e estrutura da Subdirección Xeral de Réxime Xurídico e Relacións Laborais.
Tres.-Suprímense as letras f) e g) do número 1 e a letra g) do número 2.2 do artigo 14 do Decreto 37/2007, do 15 de marzo, polo que se establece a estrutura orgánica da Consellería de Presidencia, Administracións Públicas e Xustiza relativo ás funcións e estrutura da Subdirección Xeral de Xestión, Programación e Ordenación do Persoal.
Catro.-Introdúcese un novo artigo 14 bis coa seguinte redacción:
«Artigo 14 bis.-Oficina de Incompatibilidades e Boas Prácticas.
A Oficina de Incompatibilidades e Boas Prácticas con rango de subdirección xeral terá encomendada a realización das seguintes funcións:
a) A xestión do réxime de incompatibilidades do persoal ao servizo da Administración da Comunidade Autónoma de Galicia e dos altos cargos da Administración autonómica sometidos á Lei 9/1996, do 18 de outubro.
b) O mantemento e xestión dos rexistros de bens patrimoniais e de actividades e intereses de altos cargos da Xunta de Galicia e será responsable da custodia, seguridade e indemnidade dos datos e documentos que neles se conteñen.
c) A cualificación da declaración de actividades e a declaración de bens patrimoniais dos altos cargos da Administración autonómica.
d) A vixilancia do cumprimento das obrigas derivadas da aplicación do artigo 16 do Decreto 205/2008, do 4 de setembro, polo que se regulan os rexistros de actividades e de bens patrimoniais de altos cargos da Xunta de Galicia. Corresponde á oficina requirirlle a quen sexa nomeado ou cesado como alto cargo o cumprimento das obrigas previstas neste decreto.
e) Elaborar anualmente un informe detallado do cumprimento polos altos cargos das obrigas de declarar, así como das infraccións cometidas e das sancións impostas. Este informe será enviado ao Consello da Xunta para a súa remisión ao Parlamento.
f) O mantemento e xestión do rexistro de persoal eventual regulado no artigo 7.3º, parágrafo segundo, do texto refundido da Lei da función pública de Galicia.
g) O estudo e preparación de anteproxectos normativos, así como a tramitación, preparación de propostas de resolución e o asesoramento e a emisión de informes en materia de incompatibilidades do persoal ao servizo da Administración da Comunidade Autónoma de Galicia.
h) As demais funcións que, incluídas no ámbito respectivo, lle sexan asignadas.
Disposición transitoria
Única.-Unha vez publicados os modelos de declaracións, os cargos públicos que xa as tiveran cubertas conforme os modelos vixentes anteriormente, disporán dun prazo de tres meses para formular as novas declaracións de acordo co previsto neste decreto e as disposicións que se diten no seu desenvolvemento.
Disposición derrogatoria
Única.-Quedan derrogadas cantas disposicións de igual ou inferior rango se opoñan ao disposto neste decreto e, en concreto, o Decreto 169/1995, do 16 de xuño, polo que se regulan os rexistros de altos cargos da Xunta de Galicia.
Disposicións finais
Primeira.-Autorízase o titular da consellería competente en materia de incompatibilidades de altos cargos para que, no ámbito das súas competencias, dite as normas de desenvolvemento deste decreto, así como para a confección dos modelos de declaracións.
Segunda.-Este decreto entrará en vigor aos vinte días da súa publicación no Diario Oficial de Galicia.
Santiago de Compostela, catro de setembro de dous mil oito.
Emilio Pérez Touriño
Presidente
José Luis Méndez Romeu
Conselleiro de Presidencia, Administracións Públicas e Xustiza

AEIA, centro pionero en favorecer a excluidos y minorias desfavorecidas

En nuestro país nos encontramos de lleno siempre con la mística de Felipe II, nuestros gobernantes no son capaces de reflexionar hacia atrás para aprender y de ver para adelante para mejorar, sólo están viéndose el obligo a diario y también porque no decirlo, haciéndose con más renta y riqueza a costa de todos; mantienen a grupos --como los sindicatos-- que son una lacra y no sirven a los intereses generales , ni a los trabajadores ni a los que ya forman la sociedad de los dos tercios, --¿cuándo se les va investigar, sorprendidos quedariamos?-- pero, hablan y hablan mucho, mientras se mantienen y bien a costa de la cosa pública, AEIA, Centro de Formación, habla poco y hace mucho, y muchas veces con muchas dificultades, y mientras nuestro Gobierno Sociolisto, firma con las autoescuelas, vulnerando la Ley de la Competencia, precios fijos y entrega de los cursos de reeducación a las autoescuelas y proletariza a los profesionales con competencias en la materia, los hechos son tozudos y ante la gravedad de la situación sólo nos queda actuar, para ayudar a los más desfavorecidos, es nuestra obligación , el Gobierno de Zapatero ya se encarga de ayudar a los que más tienen, un ejemplo: la cesión es exclusividad de los cursos de reeducación y sensibilización de trafico, que por cierto no lo hacen, se quedan con la mayoría del presupuesto y lo ceden a centros privados, no es creible pero es real, esperemos que el tribunal de la competencia nuevamente condene a este gobierno que no se entera.
Ahora una pregunta para pensar, y que la resuelvan los más listos ¿qué habrá detrás de esa cesión monopolística? en el aire la respuesta que todos sabemos.
Iniciativa Un carné de conducir para personas con dificultades para leer
Una veintena de gitanos asisten a un curso especial para obtener el permiso


«Hace un mes me paró la Guardia Civil cuando iba con la furgoneta camino de la feria de Tui. Me pusieron 500 euros de multa y 23 días de trabajos sociales. Aún no me ha llegado la notificación a casa», cuenta Luis García Jiménez, 31 años, vendedor ambulante. Luis es unos de los 24 alumnos matriculados en el curso especial para obtener el carné de conducir que ha organizado la Asociación del Pueblo Gitano de Galicia. «Tengo dos hijos y necesito el carné para trabajar, para ir a las ferias. Me había matriculado muchas veces en la autoescuela pera no había forma».
Ana Curra, profesora del centro de Formación AEIA, explica las partes de la vía mientras exhibe una proyección en la pantalla. «Yo me encargo del aprendizaje y la alfabetización de los alumnos», indica esta docente.
Las clases teóricas se desarrollan por las tardes en unos módulos prefabricados situados en el alto de San Cosme, la frontera natural entre Vigo y Mos. «Hemos elegido este lugar porque permite asistir a las clases a los alumnos procedentes de Vigo y a los de O Porriño», explica Sinaí Giménez, presidente de la Asociación del Pueblo Gitano, entidad que ha organizado el curso. Las clases están financiadas por esta asociación, la Vicepresidencia de Igualdade e Benestar y la Diputación de Pontevedra.
Enfermedad
Todos los asistentes son de etnia gitana y trabajan en la venta ambulante excepto Jorge Martínez, un payo que trabaja en la Asociación del Pueblo Gitano.
Juan Camacho Monteiro es uno de los jóvenes alumnos del curso. Tiene 18 años, reside en Vigo y se dedica a la venta ambulante en la zona de Santiago de Compostela. A pesar de que una especie de gripe lo mantiene estos días al ralentí, escucha con interés las explicaciones de Ana Curra. «Tratamos de recalcar los conceptos», subraya la profesora. Juan necesita obtener el carné porque «mi padre está enfermo y a veces no puede llevar la furgoneta».
La alumna más joven ni siquiera tiene edad para poder llevar un coche. Sara Jiménez ha cumplido 16 años y espera obtener el teórico a finales de diciembre, con la esperanza de poder examinarse del práctico cuando cumpla la mayoría de edad. Por ahora no trabaja, se queda en casa cuidando de sus hermanos menores mientras los padres trabajan en la feria, donde la crisis también ha hecho mella. «La cosa está muy mal. Si antes el cliente compraba dos pares de zapatos en el mercadillo, ahora se lleva uno y estira su uso», apostilla Sinaí Giménez.
El promotor de este curso de conducción resalta que es muy importante dar facilidades a este colectivo, que tiene enormes dificultades de comprensión lectora y necesita transportar mercancías. Juan Bautista Rodríguez, profesor de la cadena de autoescuelas San Gregorio, se encarga de hacerles las cosas más fáciles. Para ello ha diseñado unos test con un lenguaje más sencillo y comprensible.
Iniciativa pionera
Este tipo de cursos ya se han llevado a cabo en otras comunidades, pero es la primera vez que se realizan en Galicia, según Giménez, que confía en que después de Navidades, y con ayuda de la Administración, puedan llevarse a cabo otros cursos similares en el resto de Galicia